
Entrepreneurship i vidensamfundet
En del af fagområdet Økonomi
Mere om bogen
Om bogen
Hvordan får man skabt en entrepreneuriel videnskultur og et entrepreneurielt samspil mellem universiteter, det etablerede forretningsliv og iværksætterne?
Entrepreneurship i vidensamfundet giver svaret.
I vidensamfundet skabes samfundsværdierne ved at omsætte viden til praksis. Da Danmark befinder sig i toppen af verdenssamfundet, kan danske virksomheder kun konkurrere i kraft af et stadigt højere videnindhold i produkter og organisationer. Det har for alvor rettet opmærksomheden mod de videregående uddannelser.
Hvert år springer tusindvis af iværksættere ud som selvstændige, men mellem den teoretiske og praktiske verden er der imidlertid fortsat en stor kløft. For at løsne op for denne problemstilling følger bogen to spor. Først følges skridt for skridt videnområderne. Dernæst skildres leddene i forretningsanalysen - lige fra forretningsarenaen til etableringen af en vækstvirksomhed. Der lægges vægt på, at forrretningspotentialer findes alle vegne, at nye, levedygtige virksomheder i høj grad udspringer af eksisterende forretningsmiljøer, og at universiteterne især skal spille sammen med de større forretningsmiljøer, hvor Danmark gør sig stærkt gældende i verden.
Indholdsfortegnelse
Smagsprøve
Forlaget skriver:
30 juni 2022
Kulturmødet Mors 2022
Vi glæder os til Kulturmødet Mors 2022! Fra den 25.-27. august kan du opleve spændende oplæg med forfatterne til vores nyeste…
10 juni 2022
Lagersalg den 15. og 16. juni 2022
Køb dig fattig i bøger og rig på viden! Kig forbi, når vi holder lagersalg onsdag den 15. juni og torsdag den 16. juni – beg…
24 maj 2022
En lysende stjerne på den faglitterære himmel er slukket
Søren Mogensen Larsen, redaktionschef på Aarhus Universitetsforlag, er gået bort efter længere tids sygdom. Han var en lysend…