Entrepreneurship i vidensamfundet
En del af fagområdet Økonomi
Mere om bogen
Om bogen
Hvordan får man skabt en entrepreneuriel videnskultur og et entrepreneurielt samspil mellem universiteter, det etablerede forretningsliv og iværksætterne?
Entrepreneurship i vidensamfundet giver svaret.
I vidensamfundet skabes samfundsværdierne ved at omsætte viden til praksis. Da Danmark befinder sig i toppen af verdenssamfundet, kan danske virksomheder kun konkurrere i kraft af et stadigt højere videnindhold i produkter og organisationer. Det har for alvor rettet opmærksomheden mod de videregående uddannelser.
Hvert år springer tusindvis af iværksættere ud som selvstændige, men mellem den teoretiske og praktiske verden er der imidlertid fortsat en stor kløft. For at løsne op for denne problemstilling følger bogen to spor. Først følges skridt for skridt videnområderne. Dernæst skildres leddene i forretningsanalysen - lige fra forretningsarenaen til etableringen af en vækstvirksomhed. Der lægges vægt på, at forrretningspotentialer findes alle vegne, at nye, levedygtige virksomheder i høj grad udspringer af eksisterende forretningsmiljøer, og at universiteterne især skal spille sammen med de større forretningsmiljøer, hvor Danmark gør sig stærkt gældende i verden.
Indholdsfortegnelse
Læseprøve
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…