Aarhus Universitetsforlag
Cover

Didaktisk refleksion

- i æstetiske og humanistiske fag

En del af fagområderne og

Mere om bogen

Om bogen

I dette nummer af Lærerhøjskolens forskningstidskrift sættes der fokus på didaktik i de æstetiske og humanistiske fag. Begrebet "didaktik" trænger sig på i dagens debat om undervisning og har erstattet begreber som "undervisningslære" og "metodik". Andre begreber, som er til diskussion, er forholdet mellem "almendidaktik" og "fagdidaktik", ligesom "refleksion" er et centralt begreb i nutidens verden, hvor der i stigende omfang stilles krav om en betydelig grad af refleksivitet. Artiklerne i dette temanummer belyser disse aktuelle diskussioner ud fra forskellige typer af empiri og forskellige faglige og teoretiske tilgange.

Karakteristisk for mange af artiklerne er en påpegning af, at det er nødvendigt, at fagdidaktikken etableres og reflekteres i spændingsfeltet mellem det faglige og det almendidaktiske.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen