Dansk og sundhed
Mere om bogen
Om bogen
INDHOLD
Indledning
Historien om mødet mellem dansk og sundhed
Resumé
Lærerens pejlepunkter
Emnet åbnes
"Tekstjagt"
Forældre som medopdagere
Tekstanalyse - ved hjælp af det brede og positive
sundhedsbegreb
Værdispil om sundhed
Evaluering af sundhedsbegrebet
Bearbejdning af tekster om sundhed
Løbende evaluering - fælles opgave
Handling
Handlegrupper
Eksempler på gruppernes arbejde
Gode råd
Generelle erfaringsfelter i projektet
Sundhedsundervisning "udfordrer" de traditionelle fag
Sundhedsundervisning kvalificerer de traditionelle fag
Sundhedsundervisning er tværfaglig i sit væsen
Særlige lærerkompetencer
Fagdidaktisk kvalificering
Didaktisk målsætning
Elevmedbestemmelse
At lede åbne processer
Opslagstavlen
Sundhedsbegrebet
Handlekompetence
Handling contra aktivitet
De tre faglige synsvinkler
Oplæg til diskussion
Materialer
Om Forskningscenter for Miljø- og Sundhedsundervisning
Deltagende skoler i udviklingsprojektet "Sundhed i skolens fag"
Respons på hæftet
Forlaget skriver:
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…