
Dansk i tværfaglige projektarbejdsforløb
"Noget lærer de vel altid"
Mere om bogen
Om bogen
En folkeskolelærers udtalelse om elevernes udbytte i forbindelse med et projektarbejde lød: "Noget lærer de vel altid!"
Det inspirerede til refleksion over danskfagets status og placering i forhold til de nye læringsformer i folkeskolen. Danskfaget indgår næsten altid i tværfagligt arbejde og projekter i folkeskolen. Derfor kan det være relevant at diskutere følgende spørgsmål:
- Kan eleverne blive dygtigere til dansk ved at arbejde tværfagligt i emne- og projektforløb?
- Kan en anden arbejdsform udvikle og støtte andre sider af danskfaget end den traditionelle undervisning?
- Kan projektarbejdet kvalificeres via danskfagets indhold og metoder?
Denne bog fokuserer især på litteraturundervisning og faglig læsning. Med udgangspunkt i konkrete forløb fra 2. - 8. klasse reflekteres og diskuteres faglige og didaktiske spørgsmål vedrørende det tværfaglige arbejde og projektarbejdet.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
3 april 2025
Bogtorsdag den 10. april
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
24 februar 2025
Årets første Bogtorsdag
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
17 januar 2025
Forårets Bogtorsdage
I marts genoptager vi de månedlige Bogtorsdage i samarbejde med Det Kgl. Bibliotek i Aarhus. Datoerne arrangementerne frem ti…