Aarhus Universitetsforlag
Cover

Dansk i tværfaglige projektarbejdsforløb

"Noget lærer de vel altid"

En del af fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

92 sider
Paperback
ISBN 87 7701 624 6

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

En folkeskolelærers udtalelse om elevernes udbytte i forbindelse med et projektarbejde lød: "Noget lærer de vel altid!"

Det inspirerede til refleksion over danskfagets status og placering i forhold til de nye læringsformer i folkeskolen. Danskfaget indgår næsten altid i tværfagligt arbejde og projekter i folkeskolen. Derfor kan det være relevant at diskutere følgende spørgsmål:

- Kan eleverne blive dygtigere til dansk ved at arbejde tværfagligt i emne- og projektforløb?

- Kan en anden arbejdsform udvikle og støtte andre sider af danskfaget end den traditionelle undervisning?

- Kan projektarbejdet kvalificeres via danskfagets indhold og metoder?

Denne bog fokuserer især på litteraturundervisning og faglig læsning. Med udgangspunkt i konkrete forløb fra 2. - 8. klasse reflekteres og diskuteres faglige og didaktiske spørgsmål vedrørende det tværfaglige arbejde og projektarbejdet.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen