Børns forståelse af menneskelige og sociale forhold
Introduktion til social kognition
Mere om bogen
Om bogen
En lærebog, hvor forfatteren fremlægger en væsentlig del af forskningen på et område, som i de sidste 25 år har haft en central plads i udviklingspsykologien. Sidst i 1970´erne slog Lawrence Kohlbergs undersøgelser om børns moralvurderinger igennem – parallelt med øget interesse for etik og moralopdragelse. Fra ca. 1990 har J. Perners og H. M. Wellmans arbejder om, at børn i 4-årsalderen danner sig en "theory of mind", vakt megen interesse. Disse emner behandles i bogens 1. og 4. Del, mens 2. og 3. Del handler om børns forståelse af følelser og af handlinger. At emnet er social kognition betyder, at der i øvrigt fokuseres på det intellektuelle – på børns erkendelse af (andres) følelser, og ikke på børns følelser.Målgruppen for bogen er studerende og lærere i psykologi og pædagogik samt andre, som interesserer sig for og arbejder med teoridannelser og diskussioner på dette område.
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…