Børn med autisme
Hvordan tilrettelægges en undervisning ud fra børnenes forudsætninger?
En del af serien Specialpædagogiske tekster (26) , og fagområderne DPU, Psykologi og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Forfatterne har stillet sig selv følgende spørgsmål:
- hvordan definerer vi autismebegrebet?
- hvad er årsagerne til autisme?
- hvori består handicappet autisme?
- hvad er det autistiske barns specifikke problemer?
- hvilken forskning og hvilke teorier kan vi benytte som faglig basis?
- hvordan kan vi bedst fremme det autistiske barns udvikling?
- er struktureret undervisning et velegnet tilbud?
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…