
En bog om sprog
- i daginstitutioner. Analyser af sproglig praksis
Redigeret af
Lars Holm og
Helle Pia Laursen
Mere om bogen
Om bogen
I de senere år er børns sprog blevet genstand for stadig større opmærksomhed. Pædagoger, lærere og andre, der møder børn i deres professionelle virke, forventes at have særlig viden om børns sprogbrug og sprogudvikling.
Denne antologis forfattere anlægger et syn på sprog som social praksis. Det betyder, at opmærksomheden er rettet mod sprog som alment socialt fænomen, mod den måde sproget bruges til at skabe betydning på, og den måde hvorpå sprog tillægges betydning i en given social sammenhæng - nærmere bestemt i daginstitutioner.
Antologien indholder mange illustrerede eksempler på sprogbrug og er et centralt bidrag til en bredere forståelse af samspillet mellem børns sprog og institutionel praksis. Undervisere og studerende inden for det pædagogiske felt samt alle med faglig interesse i daginstitutioners praksis vil have udbytte af denne bog.
Forlaget skriver:
18 maj 2022
Bogtorsdag 2. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 2. juni kl.…
11 maj 2022
Tillykke til Else Roesdahl med Erik Westerby-prisen
Torsdag den 12. maj 2022 modtager Else Roesdahl, professor emeritus ved Aarhus Universitet, den største pris inden for arkæol…
11 april 2022
Bogtorsdag 5. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 5. maj kl.…