Aarhus Universitetsforlag
Cover

En beskrivelse af EDB-projekter vedrørende specialundervisning og rehabilitering

En del af serien Specialpædagogiske tekster (27) og fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

153 sider
Paperback
ISBN 87 7777 015 3

Redigeret af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

De gode traditioner for pædagogisk-psykologisk undersøgelse, udvikling og opfølgning, som præger specialundervisningsområdet, har på mange måder haft en afsmittende virkning på området EDB i specialundervisningen.

Samtidig er der nu ved at være behov for en mere systematisk opsamling af idéer, teorigrundlag, forsøgs- og udviklingsarbejde inden for igangværende projekter vedrørende EDB i specialundervisningen og inden for relevante tiltag i neuropsykologiområdet.

De følgende beskrivelser af EDB-projekter, statusbeskrivelser og mere teoretiske pædagogiske og psykologiske overvejeler omkring EDB i specialundervisning og rehabiblitering er et bidrag til denne udveksling af idéer og erfaringer mellem psykologer og specialpædagoger, der arbejder praktisk og mere forskningspræget med disse problemstillinger.

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen