Aarhus Universitetsforlag
Cover

Børns forståelse af menneskelige og sociale forhold

Introduktion til social kognition

En del af fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

304 sider
Paperback
ISBN 87 7701 995 4

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

En lærebog, hvor forfatteren fremlægger en væsentlig del af forskningen på et område, som i de sidste 25 år har haft en central plads i udviklingspsykologien. Sidst i 1970´erne slog Lawrence Kohlbergs undersøgelser om børns moralvurderinger igennem – parallelt med øget interesse for etik og moralopdragelse. Fra ca. 1990 har J. Perners og H. M. Wellmans arbejder om, at børn i 4-årsalderen danner sig en "theory of mind", vakt megen interesse. Disse emner behandles i bogens 1. og 4. Del, mens 2. og 3. Del handler om børns forståelse af følelser og af handlinger. At emnet er social kognition betyder, at der i øvrigt fokuseres på det intellektuelle – på børns erkendelse af (andres) følelser, og ikke på børns følelser.Målgruppen for bogen er studerende og lærere i psykologi og pædagogik samt andre, som interesserer sig for og arbejder med teoridannelser og diskussioner på dette område.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen