Aarhus Universitetsforlag
Cover

Børneliv og børnekultur som udviklingspsykologisk perspektiv

En del af fagområderne og


{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

126 sider
Paperback
ISBN 87 7701 947 4

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Børneliv og børnekultur som udviklingspsykologisk perspektiv handler om børn i vuggestue og børnehave, og der trækkes en linje op til læringen i de første skoleår.

Bogen bygger på studier af børn i deres konkrete liv - i deres forskellige relationer til andre mennesker og i deres engagement i aktiviteter.

Det er et gennemgående tema i bogen, at en udviklingspsykologisk forståelse af børn må gå igennem en forståelse af det liv, børn lever sammen med hinanden og blandt voksne: forældre, pædagoger, lærere og andre, og hvorigennem de sammen skaber liv, værdier vilkår og andet, der har karakter af kultur.

Det klassiske kulturbegreb, hvor kultur ses som et produkt af menneskelig aktivitet, er et centralt begreb i bogen. Med udgangspunkt i dette studeres, hvorledes børn skaber kultur, der kommer til at gennemtrænge deres verden i institutionen, og som dermed samtidig bliver et vilkår og en betingelse for deres liv.

Bogen er et forsøg på at nærme sig en udviklingspsykologisk forståelse af børn ud fra denne tilgang.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen