Aarhus Universitetsforlag
Cover

Børn med dysfonologi

En del af serien Specialpædagogiske tekster (2) og fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

66 sider
Paperback
ISBN 87 87315 58 0

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Forfatterne har stillet sig selv spørgsmålene:

1. Kan de nyeste analysemetoder for analyse af fonologiske vanskeligheder udelukke de tidligere analysemetoder?

2. Hvordan kan en fonologisk analyses resultater indgå i undervisningsforslag for børn, uden at der brydes med den tradition, der kommer til udtryk i Folkeskolens Formålsparagraf?

Teori: Gennemgang af analysemetoder og eksempler.

Praksis: En funktionsanalyse og samtalemodel, foranstaltningsforslag og principper for undervisning.

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen