Aarhus Universitetsforlag
Cover

Børn med dysfonologi

En del af serien Specialpædagogiske tekster (2) og fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

66 sider
Paperback
ISBN 87 87315 58 0

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Forfatterne har stillet sig selv spørgsmålene:

1. Kan de nyeste analysemetoder for analyse af fonologiske vanskeligheder udelukke de tidligere analysemetoder?

2. Hvordan kan en fonologisk analyses resultater indgå i undervisningsforslag for børn, uden at der brydes med den tradition, der kommer til udtryk i Folkeskolens Formålsparagraf?

Teori: Gennemgang af analysemetoder og eksempler.

Praksis: En funktionsanalyse og samtalemodel, foranstaltningsforslag og principper for undervisning.

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. de to serier Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), og kunsthistorie. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen