Aarhus Universitetsforlag
Cover

Børn med autisme

Hvordan tilrettelægges en undervisning ud fra børnenes forudsætninger?

En del af serien Specialpædagogiske tekster (26) og fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

73 sider
Paperback
ISBN 87 77770 12 9

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Forfatterne har stillet sig selv følgende spørgsmål:

- hvordan definerer vi autismebegrebet?

- hvad er årsagerne til autisme?

- hvori består handicappet autisme?

- hvad er det autistiske barns specifikke problemer?

- hvilken forskning og hvilke teorier kan vi benytte som faglig basis?

- hvordan kan vi bedst fremme det autistiske barns udvikling?

- er struktureret undervisning et velegnet tilbud?

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen