![Cover](/media/13543/9788777770128_cover.jpg?width=360)
Børn med autisme
Hvordan tilrettelægges en undervisning ud fra børnenes forudsætninger?
En del af serien Specialpædagogiske tekster (26) , og fagområderne DPU, Psykologi og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Forfatterne har stillet sig selv følgende spørgsmål:
- hvordan definerer vi autismebegrebet?
- hvad er årsagerne til autisme?
- hvori består handicappet autisme?
- hvad er det autistiske barns specifikke problemer?
- hvilken forskning og hvilke teorier kan vi benytte som faglig basis?
- hvordan kan vi bedst fremme det autistiske barns udvikling?
- er struktureret undervisning et velegnet tilbud?
Cecilie Harrits
![DSC 0345](/media/19991/dsc_0345.jpg?width=1024)
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
8 juli 2024
Ny forskningsfestival: Sandbjergmødet
Du er inviteret til den nye forskningsfestival: Sandbjergmødet. For kun 95 kr. giver Sandbjerg Gods dig muligheden…
3 juni 2024
Lagersalg 4. juni
Sæt kryds i kalenderen og kig forbi, når vi holder stort flyttelagersalg igen tirsdag den 4. juni 2024 fra kl. 13:00 til 18:0…
29 maj 2024
Bogtorsdag 6. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 6. juni kl. 16-17 …