
En analyse af helhedsundervisning som didaktisk princip
En del af serien Specialpædagogiske tekster (3) og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Publikationen er et indlæg i debatten omkring undervisningsministeriets "oplæg til overvejelse og debat vedrørende undervisning af elever med generelle indlæringsvanskeligheder" (Undervisningsministeriet 1984).
Der indledes med et koncentreret referat af debatoplægget. Herefter følger en kort redegørelse for forfatternes forståelsesramme, efterfulgt af en kritisk analyse af det didaktiske princip, helhedsundervisningen, der efterfølges af en vurdering af debatoplæggets metodiske forslag, den individuelle læseplan. Der afsluttes med et konkluderende afsnit.
Cecilie Harrits

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.
Forlaget skriver:
4 november 2019
Rundt om Holberg
Rundt om Holberg – en gratis undervisningsplatform for gymnasiet Ud fra næsten enhver tænkelig standard er Ludvig Holberg (1…
19 august 2019
Tænkepauser LIVE på Nørrebro Teater 2. december
Videnskab, teater og talkshow Sebastian Dorset er vært, når videnskaben indtager teatret. Mød førende forskere og bliv kloge…
18 juli 2019
Tænkepauser LIVE på Aarhus Teater
Udvalgte Tænkepauser Live vil i den kommende sæson kunne opleves på Aarhus Teater. Sebastian Dorset er vært, når videns…