Aktivering i lære- og væresteder
- en analyse af aktivering i undervisnings-, produktions- og samværsprojekter
Mere om bogen
Om bogen
Rapporten sammenfatter en række erfaringer fra de projekter under SUM-programmet, der som udgangspunkt for aktiveringen har kulturelle eller folkeoplysende aktiviteter.
Det undersøges, hvilken forskel der er på undervisningsprojekter, produktionsprojekter og samværsprojekter med hensyn til deltagere og aktivering. Samtidig belyses de forskellige projekters "lokale forankring". I rapporten indgår pædagogiske overvejelser i forbindelse med aktivering.
Denne erfaringsopsamling er et delprojekt under hovedprojektet "Aktivering og revalidering". Delprojektet er gennemført ved Danmarks Lærerhøjskole.
Forlaget skriver:
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
5 september 2024
Historien lever i Den Gamle By 5. og 6. oktober
HISTORIEN LEVER 2024 Mød Aarhus Universitetsforlag på den historiske bogfestival HISTOREN LEVER i Den Gamle By den 5. og 6.…