Aktivering i lære- og væresteder
- en analyse af aktivering i undervisnings-, produktions- og samværsprojekter
Mere om bogen
Om bogen
Rapporten sammenfatter en række erfaringer fra de projekter under SUM-programmet, der som udgangspunkt for aktiveringen har kulturelle eller folkeoplysende aktiviteter.
Det undersøges, hvilken forskel der er på undervisningsprojekter, produktionsprojekter og samværsprojekter med hensyn til deltagere og aktivering. Samtidig belyses de forskellige projekters "lokale forankring". I rapporten indgår pædagogiske overvejelser i forbindelse med aktivering.
Denne erfaringsopsamling er et delprojekt under hovedprojektet "Aktivering og revalidering". Delprojektet er gennemført ved Danmarks Lærerhøjskole.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
25 november 2025
Årets sidste bogtorsdag!
Årets sidste bogtorsdag er nu lige på trapperne! Vær med, når vi, sammen med Det Kgl. Bibliotek, fejrer forfatterne bag vores…
29 oktober 2025
Kom til bogtorsdag d. 13. november!
Vi er nu klar med novembers bogtorsdag!Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne…
29 september 2025
Kom til Bogtorsdag den 9. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogto…