
Aktivering i lære- og væresteder
- en analyse af aktivering i undervisnings-, produktions- og samværsprojekter
Mere om bogen
Om bogen
Rapporten sammenfatter en række erfaringer fra de projekter under SUM-programmet, der som udgangspunkt for aktiveringen har kulturelle eller folkeoplysende aktiviteter.
Det undersøges, hvilken forskel der er på undervisningsprojekter, produktionsprojekter og samværsprojekter med hensyn til deltagere og aktivering. Samtidig belyses de forskellige projekters "lokale forankring". I rapporten indgår pædagogiske overvejelser i forbindelse med aktivering.
Denne erfaringsopsamling er et delprojekt under hovedprojektet "Aktivering og revalidering". Delprojektet er gennemført ved Danmarks Lærerhøjskole.
Netop udkommet
Forlaget skriver:
28 juli 2025
Bogtorsdag efterår/vinter 2025
Vi glæder os til at tage hul på efterårssæsonen af Bogtorsdag. Allerede den 11. september inviterer vi til en række oplæg med…
28 juli 2025
Kulturmødet Mors 2025
Find os på KulturVejen i AUtoCampus til dette års Kulturmødet Mors fra den 21. - 23. august. Vi inviterer til en række spænde…
21 maj 2025
Forårets sidste Bogtorsdag 12. juni
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…