6. klasse - hvordan går det
En undersøgelse af erfaringer med obligatorisk musikundervisning på 6. klassetrin
En del af serien Musikpædagogiske Studier - DHL (1) , og fagområderne DPU, Musik og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Problemstilling:
1. Hvilke erfaringer har musiklærerne gjort med hensyn til at gennemføre obligatorisk musikundervisning på 6. klassetrin, og hvad er deres vurdering af udvidelsen?
2. I hvilke henseender er musikfaget - set i forhold til det indsamlede datamateriale - eventuelt blevet styrket, ved at den obligatoriske musikundervisning er blevet udvidet med 1 år?
Indhold:
Forord
1. Baggrund, problemfelt og projektbeskrivelse
2. Musikfaget 1970-94
3. Læserbrevsdebatten
4. Den empiriske undersøgelse - valg af undersøgelsesmetode og planlægning
5. Interviewundersøgelsen - interviewforløb og transkribering af interviews
6. Beskrivelse af kategorier
7. Hovedtendenser
Bibliografi
Forlaget skriver:
8 juli 2024
Ny forskningsfestival: Sandbjergmødet
Du er inviteret til den nye forskningsfestival: Sandbjergmødet. For kun 95 kr. giver Sandbjerg Gods dig muligheden…
3 juni 2024
Lagersalg 4. juni
Sæt kryds i kalenderen og kig forbi, når vi holder stort flyttelagersalg igen tirsdag den 4. juni 2024 fra kl. 13:00 til 18:0…
29 maj 2024
Bogtorsdag 6. juni
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 6. juni kl. 16-17 …