Vagn Oluf Nielsen
-
Hvad vil vi med historie i folkeskolen?
analyser af historie som dannelsesfag i læseplaner og historiebøger for folkeskolen
163,00 kr. -
Et didaktisk faghæfte om Historieundervisning - kvalitet og evaluering
Redigeret af Ole Harrit Lejf Moos
28,00 kr. -
Kvalitet, faglighed og evaluering
Folkeskolen år 2000 - fokuspunkt nr. 1 KVALITET OG UDVIKLING - FORVENTNINGER OG RESULTATER I år 2000 skal det påbegyndte arbejde med kvalitets…
28,00 kr. -
Kvalitet i historieundervisningen
Fokuspunkt 3 i F2000 handler om Kundskaber og færdigheder. Her tales der bl.a. om at "udmønte formål, centrale kundskabs- og færdighedsområder samt læ…
28,00 kr. -
Ungdom og historie i Danmark
I 1995 blev der gennemført en storstilet, europæisk, komparativ spørgeskemaundersøgelse af 15-åriges elevers historiebevidsthed og politiske dannelse.…
108,00 kr. -
Skolefag, læring & dannelse... i det 21. århundrede
Projektbeskrivelser
Redigeret af Niels Egelund Klaus P. Mortensen Inger Nørgaard Ole Skovsmose
I februar 1997 udarbejdede Forskningsudvalget på Danmarks Lærerhøjskole en plan for udbygning og koordinering af den skolefaglige forskning. Denne pl…
55,00 kr. -
Det danske velfærdssamfund
- dets rødder, status, og fremtidsmuligheder
55,00 kr. -
Reformpædagogikkens rødder
Spæts pædagogisk tidsskrift
Redigeret af Steen Høyrup
Formålet med denne bog er at hædre Spæt Henriksen for hendes mangeårige indsats for reformpædagogikken og samtidig gøre status over samme. Dette gøre…
65,00 kr. -
Skolefag i 100 år
87,00 kr. -
Fagdidaktik og Dannelse
- i et demokratisk perspektiv
Redigeret af Karsten Schnack
Denne bog udspringer af et seminar med samme titel afholdt i regi af Lærerhøjskolens Didaktikprogram d. 30 november 1993. Det var det tredje almene se…
55,00 kr. -
Læreruddannelsens didaktik 3
Redigeret af Karsten Schnack
Denne bog er den tredje publikation inden for den del af Lærerhøjskolens didaktikprogram, der har overskriften "Læreruddannelsens didaktik". Titlen…
55,00 kr. -
Praksis på tværs
En rapport om ikke-fagdelt undervisning på de mellemste klassetrin
Redigeret af Erik Håkonsson
Indholdsfortegnelse: Del I: Undersøgelse af ikke-fagdelt undervisning Kapitel 1: Hvorfor nu ikke-fagdelt undervisning Kapitel 2: Undersøgel…
65,00 kr.