![Cover](/media/15444/relationskompetence.jpg?width=360)
Relationskompetence
En del af serien Pædagogisk rækkevidde (11) og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
God undervisning handler ikke bare om faglighed, men også om relationer. Eleverne skal mærke, at lærerne er opmærksomme på dem og tager ansvar for den gode stemning i klassen. Det er forudsætningen for, at børn kan lære mest muligt og samtidig have det godt. Derfor må lærere vide, hvordan de handler relationskompetent i praksis.
Louise Klinge forsker i, hvordan lærere skaber relationer til deres elever, der enten fremmer eller hæmmer læring og udvikling. Hun har heldigvis mødt en masse glade børn i skolen, men også lagt nøje mærke til dem, der var kede af det eller ikke deltog i undervisningen. På den baggrund ved hun nu, hvordan lærere bevidst kan handle, så alle børn kan trives og udvikle sig – fagligt, socialt og personligt.
Cecilie Harrits
![DSC 0345](/media/19991/dsc_0345.jpg?width=1024)
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.