Aarhus Universitetsforlag Menu
Cover

Samarbejde og inklusion

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (3) og fagområdet


Tilgængelige e-bogs-formater: PDF

{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

64 sider
Paperback
ISBN 978 87 7124 872 2

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Sameksistens, samhandlen, samskabelse. Kært barn har mange navne, men nogle gange er samarbejde faktisk ikke så kært, som det er svært. For rammerne skal være i orden, og vi skal vide, hvad ordene betyder, når vi skal arbejde sammen om en fælles opgave. 

Det er særligt vigtigt, når opgaven er at skabe gode fællesskaber og trivsel for alle børn i skolen. Børn træder ikke ind i skolen med de samme forudsætninger, men alle børn skal være en del af fællesskabet. Det er kernen i det inkluderende arbejde. I Samarbejde og inklusion viser Tine Basse Fisker, hvordan samarbejde er en forudsætning for at skabe god inklusion i skolen.

 

Tine Basse Fisker holder kurser og foredrag og giver sparring og supervision i forhold til inklusion, samarbejde og børn med angst og skolefravær. Hun kan kontaktes på tine@bassefisker.dk og man kan læse mere på www.bassefisker.dk.

 

 

 

 

 

 

 

Indholdsfortegnelse

Det nødvendige samarbejde

Individ og fællesskab

Arbejder vi sammen?

Gordiske knuder og linedans

Grænsekrydsende brobygning

Dem, det handler om

De usynlige indsatser

 

 

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

Heidi Friborg Christophersen, Folkeskolen

”Tilbage vil jeg blot skrive: Læs denne lille sag. Den tager ikke ret lang tid at læse, og det er godt skrevet, og det vil derfor ikke stresse nogen at skulle læse den. For det handler jo om, at vi sammen skal finde ud af, at samarbejde og inklusion er to sider af den samme bog”. 

Læs hele anmeldelsen her:  

https://www.folkeskolen.dk/609236/samarbejdets-mange-dilemmaer            

Henrik Munch Jørgensen, Lektørudtalelse

Bogen er skrevet i et letlæseligt sprog med mange eksempler fra praksis og er meget overkommelig læsning for alle. Også travle lærere og pædagoger. Det er en både positiv og inspirerende udgivelse, som kan sætte tanker og overvejelser i gang hos den enkelte om egen pædagogisk praksis.

        

Tilføjet til kurven

Gå til kassen