Aarhus Universitetsforlag Menu
Cover

Samarbejde og inklusion

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (3) og fagområdet


Forudbestil

Tak for din interesse i Samarbejde og inklusion: . Bogen udkommer 08. juni 2017. Hvis du udfylder denne formular, giver vi dig besked, når bogen kan leveres.

Tak for din forudbestilling. Du hører fra os når Samarbejde og inklusion: er klar til bestilling 08. juni 2017.


64 sider
Paperback
ISBN 978 87 7124 872 2

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Sameksistens, samhandlen, samskabelse. Kært barn har mange navne, men nogle gange er samarbejde faktisk ikke så kært, som det er svært. For rammerne skal være i orden, og vi skal vide, hvad ordene betyder, når vi skal arbejde sammen om en fælles opgave. 

Det er særligt vigtigt, når opgaven er at skabe gode fællesskaber og trivsel for alle børn i skolen. Børn træder ikke ind i skolen med de samme forudsætninger, men alle børn skal være en del af fællesskabet. Det er kernen i det inkluderende arbejde. I Samarbejde og inklusion viser Tine Basse Fisker, hvordan samarbejde er en forudsætning for at skabe god inklusion i skolen.

 

 

 

 

Indholdsfortegnelse

Det nødvendige samarbejde

Individ og fællesskab

Arbejder vi sammen?

Gordiske knuder og linedans

Grænsekrydsende brobygning

Dem, det handler om

De usynlige indsatser

 

 

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen