Portræt af elever med særlige behov
Supplerende undervisning og specialundervisning i 13 kommuner
En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS (1) , og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
PORTRÆT AF ELEVER MED SÆRLIGE BEHOV FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.
I foråret 2012 gennemførte regeringen en ændring af folkeskoleloven. Ændringen betød, at elever med særlige behov, der kræver støtte i under ni ugentlige timer, kan modtage supplerende undervisning eller anden faglig støtte.
Rapporten handler om elever, som modtager supplerende undervisning eller specialundervisning. Der er ikke siden inklusionsloven i 2012 gennemført systematiske undersøgelser af disse elever; hvor mange de er, hvem de er, og hvordan de trives. Det råder rapporten bod på. Undersøgelsen dækker tretten kommuner og omfatter knap 70.000 elever, ca. 10 % af eleverne i den danske folkeskole.
Portræt af elever med særlige behov er den første forskningsrapport i e-bogsserien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning, som udgives af NCS, Nationalt Center for Skoleforskning (dagtilbud og skoler) i samarbejde med Aarhus Universitetsforlag. Bøgerne udgives som e-pdf’er og kan downloades gratis fra forlagets hjemmeside.
Dette værk er beskyttet under Creative Commons Navngivelse – Ikke Kommerciel – Ingen Bearbejdelse 4.0 International Licens
Indholdsfortegnelse
Forlaget skriver:
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
28 oktober 2024
Bogtorsdag d. 14. november
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…
30 september 2024
Bogtorsdag den 10. oktober
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…