
Portræt af elever med særlige behov
Supplerende undervisning og specialundervisning i 13 kommuner
En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS (1) , og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
PORTRÆT AF ELEVER MED SÆRLIGE BEHOV FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.
I foråret 2012 gennemførte regeringen en ændring af folkeskoleloven. Ændringen betød, at elever med særlige behov, der kræver støtte i under ni ugentlige timer, kan modtage supplerende undervisning eller anden faglig støtte.
Rapporten handler om elever, som modtager supplerende undervisning eller specialundervisning. Der er ikke siden inklusionsloven i 2012 gennemført systematiske undersøgelser af disse elever; hvor mange de er, hvem de er, og hvordan de trives. Det råder rapporten bod på. Undersøgelsen dækker tretten kommuner og omfatter knap 70.000 elever, ca. 10 % af eleverne i den danske folkeskole.
Portræt af elever med særlige behov er den første forskningsrapport i e-bogsserien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning, som udgives af NCS, Nationalt Center for Skoleforskning (dagtilbud og skoler) i samarbejde med Aarhus Universitetsforlag. Bøgerne udgives som e-pdf’er og kan downloades gratis fra forlagets hjemmeside.
Dette værk er beskyttet under Creative Commons Navngivelse – Ikke Kommerciel – Ingen Bearbejdelse 4.0 International Licens
Indholdsfortegnelse
Netop udkommet
Forlaget skriver:
24 februar 2025
Årets første Bogtorsdag
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til årets…
17 januar 2025
Forårets Bogtorsdage
I marts genoptager vi de månedlige Bogtorsdage i samarbejde med Det Kgl. Bibliotek i Aarhus. Datoerne arrangementerne frem ti…
2 december 2024
Bogtorsdag d. 12. december
Vær med når Aarhus Universitetsforlag sammen med Det Kgl. Bibliotek fejrer forfatterne bag vores nyeste udgivelser til Bogtor…