Grammatikundervisning
- hvorfor og hvordan?
Mere om bogen
Om bogen
Hvorfor skal sproglærere undervise i grammatik? Og hvordan skal grammatikundervisningen se ud?
Bogen fremlægger og diskuterer i et klart sprog og i en læsevenlig form, hvad forskningen siger om forholdet mellem grammatikundervisning og fremmedsprogsindlæring. De behandlede sprogtilegnelsesteorier og de specifikke empiriske undersøgelser bruges til at giver sprogpædagogiske anbefalinger, som er tilgængelige for den enkelte underviser.
Bogen forudsætter ikke kendskab til tilegnelsesforskningen. Dens terminologiafsit, indeks og mange krydshenvisninger betyder, at også den ikke-specialiserede læser kan være med.
Bogen kan bruges på seminarer og til andre interesserede i fremmedsprogsindlæring.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…