Undersøgende team
En del af serien Pædagogisk rækkevidde (21) og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Det er ikke nogen nyhed, at lærere samarbejder i team, og at samspillet med kolleger kan være med til at skabe et godt arbejdsmiljø i skolen. Men samarbejdet kan også være besværligt, endda nogle gange spild af tid. Særligt hvis det ikke gavner eleverne. Alligevel ved vi, at god undervisning ofte opstår, når lærere arbejder sammen i undersøgende team.
Hør Thomas R.S. Albrechtsen fortælle om Undersøgende team i forlagets podcastserier Fagbøger, der giver genlyd og Pædagogisk rækkevidde.
Podcastene er produceret af Videnslyd for Aarhus Universitetsforlag.
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Pressen skrev
Lektørudtalelse, DBC
"Det er en virkelig god bog, som giver både inspiration og lyst til at arbejde i undersøgende team. Bogen giver desuden relevante pædagogiske værktøjer til at komme godt i gang med denne proces."
Helge Christiansen, Folkeskolen.dk
"Efter min opfattelse er den både i sit indhold og form en vellykket introduktion til, hvordan et undersøgende team kan arbejde. (…) Der er ikke tale om teoretisk viden, der som en åbenbaring stiger ned fra guddommelige, pædagogiske højder. Forfatteren inddrager få teoretikere og værker, hvor det er relevant og centralt i forbindelse med praksis i undersøgende og reflekterende team. Teori og praksis hænger sammen.”