Udfordrende undervisning
En del af serien Pædagogisk rækkevidde (15) og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Trivsel og læring går hånd i hånd for dygtige og usædvanlig højt begavede elever i skolen. Faglige udfordringer er en forudsætning for, at de føler sig hjemme i klassen og blandt deres kammerater. Derfor er der brug for differentieret undervisning – og den skal helst være for alle. Med ABC-modellen får lærerne et praktisk redskab til, hvordan de planlægger deres udfordrende undervisning.
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Pressen skrev
Lektørudtalelse, Boy Olesen
”En god og overskuelig bog, der er velskrevet og som omhandler et meget relevant emne. Det er en kvalitet, at bogen har mange konkrete projekter fx lærerstyret makkerarbejde, talentspejdere, romanlæsning og omtalen af naturfagsprojektet Science Talent Genius. Det er tydeligt, at forfatteren har et godt indblik i grundskolens arbejde, og bogen vil derfor være meget velkommen.”
Folkeskolen.dk
Interview: "Forsker og tidligere lærer: 'De dygtigste elever skal have lov til at være sig selv'" af Stine Grynberg
05.12.2019