Fremmedsprog
En del af serien Pædagogisk rækkevidde (27) og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Sprog og kultur går hånd i hånd, når elever lærer fremmedsprog i skolen. De skal både kunne kommunikere på sproget og have indsigt i andre kulturer og andre mennesker. Og så skal de opdage, at sprog bygger bro til andre sprog og andre fag. Alt det kan lærere heldigvis vise deres elever, når de underviser i fremmedsprog.
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Pressen skrev
Ditte Lisbjerg, Folkeskolen
"Det er en lille velskrevet bog, der præsenterer læseren for et væld af ideer og tilgange til sprogundervisning.
(…) Jeg vil bruge bogen som en værdifuld kilde til ideer og til en opmuntrende peptalk til fortsat engagement i arbejdet som sproglærer."
Lektørudtalelse, DBC
"Bogen er en god læseoplevelse for fremmedsprogsundervisere. Så let at læse og forstå, at den kan hyggelæses næsten på lige fod med en roman. Men samtidig lærerig og motiverende for at skabe relevant og vedkommende sprogundervisning for grundskolens elever."
Marianne Bindslev, Uddannelsesbladet
"De almene didaktiske og pædagogiske overvejelser, som forfatteren fremlægger, gør, at den kan være en interessant håndbog i både indvandrerundervisning, folkeskole og voksenundervisning."