Aarhus Universitetsforlag
Cover

Co-teaching

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (14) og fagområdet


Af


68 sider
Paperback
ISBN 978 87 7184 647 8

Mere om bogen

Om bogen

Forskelle mellem børn er et vilkår i danske skoler. Nogle har brug for ro og fordybelse, andre trives bedst med variation og korte pauser. Og alle de andre elever i klassen skal også have særlig opmærksomhed. Ingen lærer kan favne kompleksiteten alene. Derfor er der brug for at koble almen- og specialpædagogik i undervisningen. Det kan skoler gøre gennem co-teaching.

Refleksionsspørgsmål

 

Cecilie Harrits

DSC 0345

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

Christina Krolmer, Folkeskolen

”Vi kommer med helt ind i klasseværelset i denne bog, hvor teorien bag co-teaching udfoldes i praksis. Hvis du skal læse én bog om samarbejdsformen, er denne introduktion et rigtigt godt bud. […] Kort og godt: ”Co-teaching” er den bog, du ikke skal lade være med at læse!”


Politiken Skoleliv
Artikel: "Ny bog om fænomenet co-teaching: Forsker fandt inspiration i Californiens inklusionsarbejde"
12.09.2019

Folkeskolen
Interview: "Inklusion og co-teaching kræver et nyt syn på eleverne"
12.09.2019

 

Tilføjet til kurven

Gå til kassen