Co-teaching
En del af serien Pædagogisk rækkevidde (14) og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Forskelle mellem børn er et vilkår i danske skoler. Nogle har brug for ro og fordybelse, andre trives bedst med variation og korte pauser. Og alle de andre elever i klassen skal også have særlig opmærksomhed. Ingen lærer kan favne kompleksiteten alene. Derfor er der brug for at koble almen- og specialpædagogik i undervisningen. Det kan skoler gøre gennem co-teaching.
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Pressen skrev
Christina Krolmer, Folkeskolen
”Vi kommer med helt ind i klasseværelset i denne bog, hvor teorien bag co-teaching udfoldes i praksis. Hvis du skal læse én bog om samarbejdsformen, er denne introduktion et rigtigt godt bud. […] Kort og godt: ”Co-teaching” er den bog, du ikke skal lade være med at læse!”
Politiken Skoleliv
Artikel: "Ny bog om fænomenet co-teaching: Forsker fandt inspiration i Californiens inklusionsarbejde"
12.09.2019
Folkeskolen
Interview: "Inklusion og co-teaching kræver et nyt syn på eleverne"
12.09.2019