Aarhus Universitetsforlag
Cover

Co-teaching

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (14) og fagområdet


Af


68 sider
Paperback
ISBN 978 87 7184 647 8

Mere om bogen

Om bogen

Forskelle mellem børn er et vilkår i danske skoler. Nogle har brug for ro og fordybelse, andre trives bedst med variation og korte pauser. Og alle de andre elever i klassen skal også have særlig opmærksomhed. Ingen lærer kan favne kompleksiteten alene. Derfor er der brug for at koble almen- og specialpædagogik i undervisningen. Det kan skoler gøre gennem co-teaching.

Refleksionsspørgsmål

 

Cecilie Harrits

DSC 0345

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

<h4>Christina Krolmer, <em>Folkeskolen</em></h4> <p>”Vi kommer med helt ind i klasseværelset i denne bog, hvor teorien bag co-teaching udfoldes i praksis. Hvis du skal læse én bog om samarbejdsformen, er denne introduktion et rigtigt godt bud. […] Kort og godt: ”Co-teaching” er den bog, du ikke skal lade være med at læse!”</p> <p><strong><br />Politiken Skoleliv<br /></strong>Artikel: <strong>"</strong><span class="article__trumpet headline--theme">Ny bog om fænomenet co-teaching:</span><span> </span>Forsker fandt inspiration i Californiens inklusionsarbejde"<br />12.09.2019</p> <p><strong>Folkeskolen<br /></strong>Interview: "Inklusion og co-teaching kræver et nyt syn på eleverne"<strong><br /></strong>12.09.2019</p> <p> </p>

Tilføjet til kurven

Gå til kassen