Aarhus Universitetsforlag
Cover

Undersøgende team

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (21) og fagområdet


Af


72 sider
Paperback
ISBN 978 87 7219 695 4

Mere om bogen

Om bogen

Det er ikke nogen nyhed, at lærere samarbejder i team, og at samspillet med kolleger kan være med til at skabe et godt arbejdsmiljø i skolen. Men samarbejdet kan også være besværligt, endda nogle gange spild af tid. Særligt hvis det ikke gavner eleverne. Alligevel ved vi, at god undervisning ofte opstår, når lærere arbejder sammen i undersøgende team.

Hør Thomas R.S. Albrechtsen fortælle om Undersøgende team i forlagets podcastserie Fagbøger, der giver genlyd

 

Podcasten er produceret af Videnslyd for Aarhus Universitetsforlag.

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. de to serier Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier) og kunsthistorie. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

Lektørudtalelse, DBC
"Det er en virkelig god bog, som giver både inspiration og lyst til at arbejde i undersøgende team. Bogen giver desuden relevante pædagogiske værktøjer til at komme godt i gang med denne proces."

Helge Christiansen, Folkeskolen.dk
"Efter min opfattelse er den både i sit indhold og form en vellykket introduktion til, hvordan et undersøgende team kan arbejde. (…) Der er ikke tale om teoretisk viden, der som en åbenbaring stiger ned fra guddommelige, pædagogiske højder. Forfatteren inddrager få teoretikere og værker, hvor det er relevant og centralt i forbindelse med praksis i undersøgende og reflekterende team. Teori og praksis hænger sammen.”

Tilføjet til kurven

Gå til kassen