Med flere sprog i klassen
En del af serien Pædagogisk rækkevidde (20) og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Dansk, tysk, dari, grønlandsk og urdu. Børn i danske skoler taler alverdens sprog. Nogle bruger mest dansk, andre to eller fire sprog, men alle elever kan udvide deres sproglige repertoire, når lærere i alle fag nysgerrigt og aktivt arbejder med flere sprog i klassen.
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Pressen skrev
Folkeskolen.dk
Interview: "Sådan kan du hjælpe elever med sprogskam"
23.09.2021
Presserum
Errata
Bogen er udgivet i 2021 og ikke i 2020, som der står i kolofonen i den trykte udgave. Vi beklager fejlen.