Aarhus Universitetsforlag
Cover

Co-teaching

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (14) og fagområdet


Af


68 sider
Paperback
ISBN 978 87 7184 647 8

Mere om bogen

Om bogen

Forskelle mellem børn er et vilkår i danske skoler. Nogle har brug for ro og fordybelse, andre trives bedst med variation og korte pauser. Og alle de andre elever i klassen skal også have særlig opmærksomhed. Ingen lærer kan favne kompleksiteten alene. Derfor er der brug for at koble almen- og specialpædagogik i undervisningen. Det kan skoler gøre gennem co-teaching.

Refleksionsspørgsmål

 

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. de to serier Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), og kunsthistorie. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

Christina Krolmer, Folkeskolen

”Vi kommer med helt ind i klasseværelset i denne bog, hvor teorien bag co-teaching udfoldes i praksis. Hvis du skal læse én bog om samarbejdsformen, er denne introduktion et rigtigt godt bud. […] Kort og godt: ”Co-teaching” er den bog, du ikke skal lade være med at læse!”


Politiken Skoleliv
Artikel: "Ny bog om fænomenet co-teaching: Forsker fandt inspiration i Californiens inklusionsarbejde"
12.09.2019

Folkeskolen
Interview: "Inklusion og co-teaching kræver et nyt syn på eleverne"
12.09.2019

 

Tilføjet til kurven

Gå til kassen