Aarhus Universitetsforlag

Hjælp

Find svar på dine spørgsmål nedenfor. Eller kontakt os alle hverdage kl. 9-15 på telefon 53 55 05 42. Du kan også sende os en mail på  abonnement@unipress.au.dk. Vi svarer så hurtigt som muligt. 

 

Læs vores abonnementsbetingelser her.

FAQ

 

Digitalt indhold

Hvordan kan jeg downloade min digitale bog?

Ovenfor kan du se, hvordan de digitale filer ligger under bøgerne i "Mit bibliotek". Højreklik på den fil, du vil downloade, og gem den. For at finde filen efterfølgende, tjek dit skrivebord på din computer eller dine downloadede filer. Du kan nu læse eller lytte til dine filer, også når du er offline.

Vælger du ikke at downloade dine filer, kan du dobbeltklikke på filerne og åbne dem direkte i din browser. Du skal da være online.

 

 

Kan jeg læse min digitale bog på min telefon/tablet?

Ja!

Findes der en unipress-app, jeg kan læse i?

Nej. Vi anbefaler, at du bruger den app eller det program, du normalt anvender. På PC/Mac kan du læse ePub-filer med gratisprogrammet Calibre. På en Android kan du bruge programmet Aldiko. Bruger du iPad eller iPhone er det nemmest at bruge iBooks app, der ligger i dit device. Formatet Mobi er til brug på Kindle-læsere.

Ny kunde

Hvordan bliver jeg abonnent?

Det er let at komme i gang med at abonnere hos Aarhus Universitetsforlag.

På siden www.unipress.dk/abonnement skal du vælge den udgivelse, du er interesseret i (under ”Bøger i abonnement”). Klik på "læs mere".

På den enkelte serieside kan du vælge det abonnement, du er interesseret i. 

Når du har tegnet et abonnement, vil du modtage en bekræftelsesmail med dit abonnementsnummer. Du får den nyeste Tænkepause som gave. Køber du et digitalt abonnement, får du den seneste Tænkepause som e-bog i et link. Køber du pakken med den trykte og de digitale udgaver, får du en fysisk bog med posten og et link med din gratis Tænkepause. 

Tegner du abonnement på Tænkepauser eller 100 danmarkshistorier, får du den seneste bog i serien gratis. De digitale filer leveres straks i dit online bibliotek.

Hvordan fungerer et abonnement?

Når du tegner et abonnement hos Aarhus Universitetsforlag, får du en velkomst e-mail med praktisk info og et link til din gratis Tænkepause. (For serien Tænkepauser og 100 danmarkshistorier se længere nede). Har du tegnet et TOTAL-abonnement, vil du også få din Tænkepause sendt med posten.

Når du tegner abonnement, modtager du den nyeste bog i din valgte serie. Er der knyttet e-bøger eller lydbøger til denne serie, får du straks-adgang til dem i dit online bibliotek. 

Tegner du TOTAL abonnement på Tænkepauser eller 100 danmarkshistorier, får du den nyeste bog i serien med posten og straks-adgang til bogens digitale filer i dit online bibliotek. Har du tegnet DIGITAL abonnement på en af de to serier, får du straks-adgang til den nyeste bog i dit online bibliotek.

Vi trækker pengene fra dit betalingskort, når vi har sendt bøgerne, og du vil modtage en besked om, at vi har trukket pengene.

Du er ikke forpligtet til at være abonnent i en bestemt periode, og du er heller ikke forpligtet til at købe et bestemt antal bøger.

Du kan til enhver tid opsige dit abonnement. Der er ingen bindingsperiode.

Bøgerne i dit bibliotek er dine, også når du vælger at opsige dit abonnement.

Hvad er mine fordele?

Dine specifikke fordele kan du læse under hver enkelt abonnement, men helt generelt er din fordel, at du modtager din valgte bogserie, senest når bøgerne udkommer. De digitale udgaver er dine – også, hvis du opsiger dit abonnement, og du får rabat på seriens backlist og udvalgte titler fra forlaget. 

Får jeg en gave, når jeg tegner abonnement?

Ja, når du tegner abonnement, modtager du den nyeste Tænkepause gratis.

Tegner du DIGITAL abonnement, modtager du en digital Tænkepause. Tegner du TOTAL abonnement, modtager du en trykt bog med posten og de digitale filer.

Tegner du abonnement på Tænkepauser eller på 100 danmarkshistorier får du den seneste bog – din første måned gratis – og straks-adgang til de digitale filer. 

Velkomstgaven sendes gratis til adresser i Danmark.

Hvordan betaler jeg?

Du kan betale med kreditkort, med Betalingsservice eller med faktura. Vi trækker først pengene på dit kort, syv dage efter udgivelsen.

Hvad er jeres forretningsbetingelser?

Du kan læse vores forretningsbetingelser her. Har du spørgsmål, kontakt venligst vores kunderservice.

E-mail: kundeservice@unipress.au.dk, eller ring 53 55 05 42 ml. 9-15.

Mit abonnement

Hvor er mit bibliotek?

 Du vil se dit bibliotek, når du logger ind på unipress.dk/abonnement.

 

Udfyld "e-mail-adresse" og "adgangskode":

 

 

 Du er nu logget ind og kan klikke på "Mit bibliotek":

 

 

"Mit bibliotek" indeholder de titler, du har købt i abonnement hos Aarhus Universitetsforlag. Bemærk, at titler, du har købt i løssalg via forlagets hjemmeside, unipress.dk, ikke kan ses i "Mit bibliotek".

 

Hvor kan jeg se min konto?

For at se din konto skal du logge ind med din e-mail og adgangskode på unipress.dk. Herefter skal du klikke "Min konto".  

Hvordan lukker jeg mit abonnement?

Du kan let selv lukke dit abonnement ved at logge ind på din konto. Her kan du se status på dit abonnement, ligesom du kan afmelde dit abonnement ved at trykke på feltet ”afmeld abonnement”.


Din afmelding bliver registreret på siden, og du vil modtage en bekræftelsesmail.

Du er også velkommen til at ringe til vores kundeservice på 53 55 05 42.

Udløber mit abonnement automatisk?

Nej, har du tegnet et abonnement hos os, fortsætter det, indtil du vælger at lukke det. Din betaling vil da stoppe med det samme. Der er ingen binding på dit abonnement. 

De bøger, du har købt som abonnent, er dine, også når du har opsagt.

Har du fået et gave-abonnement, vil det automatisk udløbe ved afslutningen af den periode, du har fået (Tænkepauser 5 eller 10 måneder og 100 danmarkshistorier 6 eller 12 måneder).

Hvad er leveringstiden?

Vi leverer vores bøger med PostNord, og leveringstiden er ml. 1-6 hverdage. Vi bestræber os på, at du modtager din bog på udgivelsesdatoen, som du kan se på hjemmesiden.

Hvordan ændrer jeg adresse etc.?

For at ændre adresse, skifte adgangskodeord, opdatere dit betalingskort etc. skal du logge ind på "Min konto" og følge anvisningerne.

Kan jeg ændre mit abonnement?

Ja – og nej! 

Du kan ændre dit abonnement inden for den serie eller det tidsskrift, du abonnerer på. Fx hvis du ønsker at gå fra DIGITAL til TOTAL abonnement. Det kan du gøre på "Min konto". 

Men nej, du kan ikke gå fra en serie til en anden på hjemmesiden, altså udskifte dit abonnement med et andet. Her skal du kontakte vores kundeservice, som kan hjælpe dig.

kundeservice@unipress.au.dk eller 53 55 05 42 ml. 9-15.

Kan jeg pause mit abonnement?

Du kan stille dit abonnement på pause i en kortere eller længere periode. Du kan dog ikke gøre det på hjemmesiden, men bedes kontakte vores kunderservice. 

kundeservice@unipress.au.dk eller 53 55 05 42 ml. 8-15.