Aarhus Universitetsforlag
Cover

Pædagogisk brug af test

et systematisk review

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

174 sider
Paperback
ISBN 978 87 7684 293 2

Redigeret af
, , , , , , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Ny omfattende analyse af 28 års international forskning viser, at nøglen til pædagogisk brug af nationale test er respons og fejltypeanalyser.

Nationale test er gode til benchmarking og kvalitetssikring, og ny undersøgelse fra Danisk Clearinghouse for Uddannelsesforskning peger på, at man kan styrke anvendelsen af lærerens pædagogiske brug ved at tilbyde respons- og/eller fejltypeanalyser af elevernes besvarelser.

"Læreruddannelsen bør derfor inddrage lærerkompetencer til både at udvikle lokale test og til at fortolke faglige analyser af testdata fra centralt producerede instanser", siger professor Sven Erik Nordenbo. 

Tilføjet til kurven

Gå til kassen