Identitet til forhandling?
- En case-undersøgelse af unges positioneringer og interaktive sproglige adfærd
En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (K�geserien K13) , og fagområderne DPU, Pædagogik og Sprog
Mere om bogen
Om bogen
I afhandlingen ønsker forfatteren at undersøge, hvordan to dansk-tyrkiske informanter positionerer sig selv og begår sig sprogligt i tre forskellige interaktive situationer (tre for hver af informanterne): et enkeltmandsinterview, et gruppeinterview og en gruppesamtale. Problemstillingen for forfatterens arbejde er:
Afhænger de unges positioneringer og interaktive sproglige adfærd alene af situationen, eller indvirker subjektive faktorer også herpå?
Hvilke konsekvenser har dette for en socialkonstruktionistisk teori?
Forlaget skriver:
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…