Aarhus Universitetsforlag
Cover

Fascination og forretning

i dansk tv-sport

En del af fagområderne og


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

176 sider
Paperback
ISBN 978 87 7934 566 9

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Sport er benhård træning, ekstreme fysiske præstationer og millionkontrakter. Sport er eliteidræt, storskærme og miniputterne på skolens mudrede fodboldbane. Sport er også - og i høj grad - afslapning, spænding og socialt fællesskab foran fjernsynet hjemme i stuen. Sport er derfor 'big business' af afgørende betydning for danske tv-stationer, der kæmper om de vigtigste sportsgrene og de store internationale sportsbegivenheder.

Fascination og forretning i dansk tv-sport sætter fokus på forholdet mellem sport, tv og sportspublikum i Danmark og trækker en linje fra tv-sportens tidlige barndom over Gunnar 'Nu' Hansen og frem til i dag, hvor komplekse og tætte former for samarbejder mellem tv-stationer, virksomheder og sportsorganisationer udøver en voksende kontrol over de sportsbegivenheder, der vises på fjernsynet.

Bogen belyser, hvordan tv og sport er blevet mere og mere afhængige af hinanden i en politisk kamp om folkekultur, fascination, teknologi og penge.

Indholdsfortegnelse

INDLEDNING

MONOPOLDAGE

Kultur og kommercialisering

TV-KONKURRENCE

Markedskræfter, partnerskaber og polarisering

SPORT PÅ SKÆRMEN

HVOR POPULÆRT ER TV-SPORT?

TV-SPORTENS OPLEVELSESVÆRDI

TV OG SPORT I ET NYT MEDIELANDSKAB

REFERENCER

 

Tilføjet til kurven

Gå til kassen