Beskrivelse og vurdering af elevernes læsning og stavning

Vejledende materialer og diagnostiske prøver med henblik på målfastsættelse og planlægning

En del af fagområderne og

Af

Cover
  • ISBN 87 7701 912 1
  • Paperback: kr. 163,00
  • 194 sider, 2. oplag

Et nødvendigt grundlag for en god undervisning i læsning, skrivning og stavning er, at dansklæreren har et godt kendskab til elevernes aktuelle standpunkt samt til deres forudsætninger og potentialer for at fortsætte deres udvikling. Med viden om undervisningens muligheder og med viden om elevernes aktuelle forudsætninger og potentialer kan der foretages en planlægning og tilrettelæggelse med henblik på et vellykket undervisningsforløb.

Ved anvendelse af læse-, skrive- og staveprøver kan dansklæreren erhverve specifikke indsigter gennem intern, systematisk evaluering. Håndbogen gennemgår alle de på udgivelsestidspunktet anvendte læse-, skrive- og staveprøver, således at dansklæreren på en praktisk måde kan danne sig et overblik og finde den prøve, der bedst tjener hans formål med prøvetagning.