Aarhus Universitetsforlag
Cover

En beskrivelse af EDB-projekter vedrørende specialundervisning og rehabilitering

En del af serien Specialpædagogiske tekster (27) og fagområderne og


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

153 sider
Paperback
ISBN 87 7777 015 3

Redigeret af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

De gode traditioner for pædagogisk-psykologisk undersøgelse, udvikling og opfølgning, som præger specialundervisningsområdet, har på mange måder haft en afsmittende virkning på området EDB i specialundervisningen.

Samtidig er der nu ved at være behov for en mere systematisk opsamling af idéer, teorigrundlag, forsøgs- og udviklingsarbejde inden for igangværende projekter vedrørende EDB i specialundervisningen og inden for relevante tiltag i neuropsykologiområdet.

De følgende beskrivelser af EDB-projekter, statusbeskrivelser og mere teoretiske pædagogiske og psykologiske overvejeler omkring EDB i specialundervisning og rehabiblitering er et bidrag til denne udveksling af idéer og erfaringer mellem psykologer og specialpædagoger, der arbejder praktisk og mere forskningspræget med disse problemstillinger.

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. de to serier Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), og kunsthistorie. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen