En analyse af helhedsundervisning som didaktisk princip
En del af serien Specialpædagogiske tekster (3) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Publikationen er et indlæg i debatten omkring undervisningsministeriets "oplæg til overvejelse og debat vedrørende undervisning af elever med generelle indlæringsvanskeligheder" (Undervisningsministeriet 1984).
Der indledes med et koncentreret referat af debatoplægget. Herefter følger en kort redegørelse for forfatternes forståelsesramme, efterfulgt af en kritisk analyse af det didaktiske princip, helhedsundervisningen, der efterfølges af en vurdering af debatoplæggets metodiske forslag, den individuelle læseplan. Der afsluttes med et konkluderende afsnit.
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i B…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…