Almendidaktiske Betragtninger
En del af serien Pædagogisk-Psykologisk publikationsserie (96) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Afhandlingen er resultatet af forfatterens mangeårige interesse for spørgsmålet om undervisningens almene retfærdiggørelse. I del 1 diskuteres spørgsmålet om undervisningens retfærdiggørelse, især spørgsmålet omkring selve undervisningsindholdets begrundelse. I tilknytning hertil opridses et almendidaktisk program. I del 2 ses specielt på det etiske erfaringsområde, og muligheden for opbygningen af et egentligt etik-curriculum med udgangspunkt i Kohlbergs teori om moraludvikling diskuteres. I del 3 tages det æstetiske erfaringsområde op til nærmere behandling. I del 4 profileres forfatterens pædagogiske teori ved at sætte den i forhold til den norske pædagog Erling Lars Dales forfatterskab.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…