Aarhus Universitetsforlag
Cover

Tværæstetisk læring

- undervisning i og med animationsteater

En del af fagområderne , og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

238 sider
Paperback
ISBN 87 7613 029 0

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Animationen udfordrer et stadigt mere stresset forbrugersamfund ved sin insisteren på at blive noget materielt.I animationsteateret må scenografi sammentænkes med dramaturgi.Det sker i et synergetisk møde mellem mange kunstarter og fagområder.Teaterformen repræsenterer en mulighed for tværæstetisk læring.I rapporten dokumenteres animationsteaterets læringspotentialer og billedsprog. Undersøgelsen bygger på erfaringer fra undervisningsforløb, som analyseres og tematiseres i forhold til teorier om kunst og læring. Bogen indeholder en række eksempler på undervisningsforløb fra skoler og seminarier – tænkt som inspiration til opdyrkning af animationsteater i teori og praksis.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen