Tre år efter
En punktvis efterundersøgelse af Folkeskolens Udviklingsråds projekter vedrørende indvandrerelever
En del af serien Københavnerstudier i tosprogethed (26) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Denne publikation indeholder fire artikler, der forholder sig til indvandrerprojekterne under Folkeskolens Udviklingsråd. To af artiklerne er egentlige rapporter om efterundersøgelsen, nemlig Bugges artikel om kulturmødeprojekterne tre år efter og Jørgensens artikel om de skrappe kællinger. Den tredje artikel er ligeledes af Jørgensen, og den gennemgår en række af de hidtil ubenyttede data fra det oprindelige evalueringsprojket, hvorved en række sammenligninger mellem forholdene i ret forskellige danske kommuner bliver mulige. Den sidste artikel er et konkret pædagogisk resultat af arbejdet med kulturmødeudviklingsarbejderne. Den er af Bugge og udgør en didaktisk gennemgang af kulturmøde som undervisningsemne i folkeskolen.
Forlaget skriver:
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…