Aarhus Universitetsforlag
Cover

Tosprogede elevers danskkundskaber på folkeskolens ældste klassetrin

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

334 sider Separat tabel-bind
Paperback
ISBN 87 7416 342 6

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Hvordan klarer tosprogede elever sig i forhold til danske elever? Kan der påvises bedre danskkundskaber hos tosprogede elever, der har deltaget i undervisning i deres modersmål?

 

På baggrund af en forhandling i Folketinget om et beslutningsforslag om afskaffelse af den kommunale pligt til at tilbyde modersmålsundervisning bad Undervisningsministeriet Danmarks Pædagogiske Institut om at foretage to undersøgelser, der kunne give dokumentation om og svar på de stillede spørgsmål.

 

Den første undersøgelse omhandler 2.899 dansksprogede og tosprogede elever på 8. og 9. klassetrin. Den blev gennemført midt i skoleåret 1996-96 med deltagelse af elever fra 159 klasser fra hele landet.

 

Rapporten redegør for den dokumentation, der ligger til grund for de givne svar.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen