Aarhus Universitetsforlag
Cover

Sprogforum nr. 48

Curriculum

En del af tidsskriftet Sprogforum (48) og fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

Tilgængelige e-bogs-formater: PDF

{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

92 sider
Paperback
ISBN 978 87 7934 624 6

Redigeret af
, og

Med bidrag af
, , , , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Dette nummer af Sprogforum  sætter fokus på curriculum, som middel til at afdække, hvordan og med hvilke midler kulturarven spiller en rolle i at danne og uddanne medborgere i senmoderniteten.

Indholdsfortegnelse

Forord

Kronik: Internationalisering i grundskolen - kun for ildsjæle?

Hvorfor nu tale om curriculum?

Den gode ramme der ikke rammer.

Tosprogede elever i folkeskolens curriculum.

Innovativ kulturundervisning - en curriculær mulighed i læreruddannelsen?

"Fælles mål" i franskfaget i grundskolen - et styreværktøj.

Kultur er sprog og sprog er kultur.

Danskuddannelsesloven trækker i to modsatte retninger.

Åbne sider: Fra swahili til islandsk.

Godt Nyt og Andet Godt Nyt.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen