Aarhus Universitetsforlag
Cover

Spilpædagogik

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (5) , og fagområdet


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}
Køb abonnement
72 sider
Paperback
ISBN 978 87 7124 058 0

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Børn elsker spil. Alt lige fra Ludo til Grand Theft Auto sluger hurtigt dem og al deres tid. Heldigvis kan de også lære en masse ved at sidde foran en skærm. Spillets store og små brikker skal lærere og pædagoger sørge for at have styr på. Det er kun dem, der kan tilføje spil den afgørende pædagogik.

Andreas Lieberoth er ikke bange for den store stygge Playstation. Tværtimod. Han forsker nemlig i spilpsykologi og ved også en masse om, hvordan lærere kan bruge spil i skolen. Men det er ikke det, han tænker mest på, når han spiller brætspil med vennerne eller gamer med sine unger i sofaen.

Læs mere om spilpædagogik og et interview med Andreas i Folkeskolen Forskning her:

https://backend.folkeskolen.dk/~/3/2/fs1617folkeskolenforskningfinal.pdf

Indholdsfortegnelse

Spirende spilpædagogik

Skulle det nu være nyt?

Spørg spilpsykologien

Hvem er bange for den store stygge playstation?

Mest til lærere

Den didaktiske cirkel

Oplevelseslæring

Cecilie Harrits

DSC 0345

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

Læs anmeldelse i folkeskolen.dk af Mikkel Nordvig

Boy Olesen, Lektørudtalelse:

”En rigtig god og vigtig bog, der gennem såvel layout som formuleringer kommer med rigtig mange bud på de udfordringer, man står i når det drejer sig om computerspil. Bogen er letlæst, der er ikke så meget "udenoms-snak" og bogens enkelte afsnit er meget overskuelige.”

Læs Bogvægtens omtale af bogen

 

 

Tilføjet til kurven

Gå til kassen