Aarhus Universitetsforlag
Cover

Pædagogiske værdier & etik

En del af serien Asterisk (4) , og fagområderne , og


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

221 sider
Paperback
ISBN 978 87 7934 597 3

Redigeret af

Med bidrag af
, , , , , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Pædagogiske værdier og etik beskæftiger sig med karakter og karakterdannelse og giver samtidig et bud på, hvad et godt menneske er: Naturligt, harmonisk, autentisk og til at stole på, når det gælder, parat til at erkende sin skyld og bevidst om, at man kan få, men ikke kræve andres tilgivelse, venlig og imødekommende over for fremmede - og helst med en god portion humor.

Bogen indeholder en historisk redegørelse for karakterbegrebet og analyserer og diskuterer en række egenskaber eller holdninger, som opdragelsen gerne skulle frembringe.

Forfatterne har baggrund i almenpædagogik, pædagogisk filosofi og idehistorie, psykologi og musikvidenskab. Bogen henvender sig til lærerstuderende og lign.

Indholdsfortegnelse

Naturlighed

Marsya, Metallica og Mozart

Alvor - at sammenknytte person og handling

Humor: En dyd at opdraget til - eller med?

Arbejde eller dannelse?

Pletfri samvittighed

Tilgivelse

Philoxenia

Cecilie Harrits

DSC 0345

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen