Aarhus Universitetsforlag
Cover

Læsning på folkeskolens mellemtrin

- resultater fra et tværkommunalt pædagogisk udviklingsarbejde i Hovedstadsområdet, 1995-1998

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

123 sider
Paperback
ISBN 978 87 7416 373 2

Af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Når det drejer sig om læsning på folkeskolens 3.-5. klassetrin, er læseprøver ikke tilstrækkelige til at belyse de vigtige forskelle mellem eleverne.

Eleverne omsætter deres skriftsproglige færdigheder på kvalitativt forskellig måde i fritiden, og det skaber kompetenceforskelle mellem eleverne.

Der bør bruges undervisningstid på at synliggøre disse forskellige måder for eleverne, så de kan udvikle en bred fælles forståelse for, hvordan skriftsproglige færdigheder giver nye handlemuligheder - også uden for skolen.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen