Aarhus Universitetsforlag
Cover

Læreruddannelsens didaktik 3

En del af serien DPU Didaktiske studier (8) , og fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

180 sider
Paperback
ISBN 87 7701 375 1

Redigeret af

Med bidrag af
, , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Denne bog er den tredje publikation inden for den del af Lærerhøjskolens didaktikprogram, der har overskriften "Læreruddannelsens didaktik".

Titlen er bevidst tvetydig, idet der både er tale om didaktiske analyser af og overvejelser over læreruddannelse og mere specifikt undersøgelser af det didaktiske lærestof i læreruddannelsen. Netop i forhold til en læreruddannelse er disse to forhold næppe tjent ved at blive adskilt.

Med 'læreruddannelse' menes der i dette projekt indtil videre uddannelse af lærere til den danske folkeskole. Til gengæld rummer begrebet såvel grunduddannelse som efter/videreuddannelse, da disse områder deler mange problemstillinger og i forhold til fremtidige udfordringer må ses i sammenhæng. Også læreruddannelse må i stadig stigende grad opfattes som en 'livslang' uddannelse.

Det er mit håb, at denne bog (og de øvrige med samme titel) ligesom skriftseriens øvrige bind kan danne afsæt for videre udforskning og afklaring i form af fortsatte kritiske analyser, videnskabelig diskussion og nye forsøg.

Karsten Schnack

Cecilie Harrits

DSC 0345

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen