Et helhedspræget sprogsyn på fonologiske vanskeligheder
En del af serien Specialpædagogiske tekster (21) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Indholdsfortegnelse:
1. Problemformulering
2. Opgavebeskrivelse
3. Talepædagogens arbejdsområde
4. Sproget i kommunikationssammenhæng
5. Sprogtilegnelse
6. Udviklingen af sprogets syntaks
7. Sprogfunktioner
8. Den fonetiske udvikling
9. Fonologiske processer
10. Kritiske forudsætninger for læsning
11. Begrundelse for valg af tests
12. To cases
13. Talepædagogisk handleplan
14. Konklusion
15. Litteraturliste
16. Bilag
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…