Aarhus Universitetsforlag
Cover

Er folkeskolen for de lærde blot?

Eksempler på undervisningsdifferentiering i dansk med særligt henblik på "de måske egnede"

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

96 sider
Paperback
ISBN 87 7701 716 1

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

I årene omkring Skoleloven 1993 diskuterede folkeskoleverdenen, hvad undervisningsdifferentiering er. Polariserede opfattelser af begrebet indebar en stadig diskussion af, om det handlede om "noget vi altid havde gjort" eller noget nyt. Konsekvensen var, at handling og fornyelse var længe om at vise sig.

I nærværende bog beskrives forskellige eksempler på, hvordan undervisningsdifferentiering kan fungere, når det er læring baseret på dialog, nærhed og samtale, der er i fokus.

Bogen giver ikke konkrete anvisninger på undervisning, men går tæt på autentiske eksempler fra klasseundervisning, hvor elevers potentialer viser sig på forskellige måder - og på forskelligt niveau.

Det drejer sig om klassesamtaler i flere faser af arbejdsforløb i en 6., en 4. og en 2. klasse - til brug for underviseres analyse, fortolkning og refleksion i relation til egen praksis.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen